affärsutveckling

fontæus

 

SÄLJUTBILDNING

 

Den svåraste uppgiften i att sälja och den främsta nyckeln till framgång är att förstå hur kunden tänker och hur hans köpprocess fungerar. För att kunna hjälpa kunden att nå sina mål måste säljaren först förstå kundens nuvarande situation och problem samt de hinder som finns för att nå de målen. Därefter kan vi börja prata om affärsutveckling i kundens vrksamhet

 

Med hjälp av en strukturerad säljmetod, Customer Centric Selling, hjälper jag er att att bli effektivare. En effektiv säljare måste kunna relatera sitt erbjudande till kunden så att kunden får en klar vision av att det hjälper honom nå sina mål, löser problemet samt tillfredställer behoven.

 

Min målsättning är att hjälpa er skapa en säljprocess som är kundcentrerad och där man i första hand ser till kundens behov och vision.

 

Kontakta mig för att diskutera ett upplägg för kompetensutveckling av er säljande personal.

 

 

Jag har samarbetat med Customer Centric Selling Sweden sedan 2001 som säljcoach med säljutbildnngar för företag inom olika branscher.

 

 

Att förstå kundens köpprocess är nödvändig för att veta hur man ska agera och när. När ska man prata pris, när ska man presentera en lösning och när presenterar man referenser. Allt är inte helt självklart.

Copyright © 2012. Oneweb. All Rights Reserved